Bonjour de France !

Friday, May 25, 2007

Paris, Dijon a okolí...

...pěkné fotky z jihovýchodního koutku Francie...tam jsme měli jet taky, ale nakonec jsme se odebrali na 4 krásné dny do Paříže. Myslím tedy naší voyage, neboli takový školní výlet Čechů na Carnotu. Popsat vše doslova by bylo dosti složité, tak alespoň ve stručnosti. Ve čtvrtek ráno (3.5.) jsme se vrátili z prázdnin, v sobotu jsme jeli TGV do Paříže, bydleli jsme na severním okraji této evropské metropole, na předměstí zvaném Clichy. Po dlouhé době se mi podařilo poznat toto město ze svého vlastního úhlu, myslím tím volnost a možnost poznat místa, o kterých jsem dosud ještě ani neslyšel... V sobotu jsem byl v Belleville, v místech, kde se údajně narodila Edit Piaf, a v pařížských katakombách, které jsou vyplněny ostatky od 6 milionů lidí z pařížských hřbitovů rušených při velkých přestavbách v druhé polovině 18. a první polovině 19.století. Pak do Českého centra na hokej (MS - ČR-Kanada), v tomto domě byla například vyhlášena československá nezávislost. Večer jsme se pak přemístili na "posezení" pod Eiffelovkou. Druhý den jsem se vydal k musée d´Orsey a k Louvru, v 11h jsme pak měli sraz před Invalidovnou, kde jsme si zahráli fotbal Češi proti zbytku světa (různí studenti různých národností na různých pařížských školách...). Odpoledne jsem "objevil" nádherný středověký hrad Château de Vincennes, který byl letoviskem francouzských králů do postavení Versailles. 6.května se také odehrálo druhé kolo francouzských prezidentských volem a Paříždíky tomu zažila živou noc. V Podnělí jsem se poprvé v životě podíal do Louvru a podruhé na českou ambasádu na setkání s panem Velvyslancem Fischerem, a také jsem se stavil u jedne známe na večeři. V úterý jsem se konečně dostal do Saint-Denis, jednoho z neproblematičtějších pařížských předěstí, kde se však nachází Basilique Saint-Denis, neboli pohřebyště francouských králů...

Květe však nebyla jen Paříž, ale i ukončení známek, setkání s rodinama (kam chodíme na víkendy - byly pozvané na Carnot) a nakouknutí do krásy burgundského venkova a malých středověkých městeček.

Pár fotek určitě neuškodí...

Paris/Paříž

Na Ambasádě s panem Velvyslancem a kulturní atašé


...to se jen tak nevidí...

...pařížské katakomby... asi jeden z největších hřbotovů na světě
...Château de Vincennes...

Musée du Louvre
Basilique Saint-Denis a francouzští králové...



Trocha burgundského venkova

Středověké město Semur-en-Auxois

Šarolka...

Grosbois, jedna ze zásobovacích nádrží pro canal de Bourgogne, postavená v první pol. 19.století
Hezké letní dny
Z Dijonu
Přeje
Michal

0 Comments:

Post a Comment

<< Home