Bonjour de France !

Friday, December 14, 2007

Predvanocni Nimes

Tak po chvilce odmlky vsechny zase zdravim. Nevyhnutelne se blizi Vanoce, a tak jsme si jeste pred odjezdem udelali besidku se spoustou spoustou cukrovi a darku. Zazpivaly jsme si samozrejme par koled, po prvni sloce to sice trochu vazlo, ale snaha byla:-). Pak se rozbalovaly darky a koukalo na Popelku (nedelam si srandu). Za ten vecer jsem musela pribrat asi tak 3 kila...ehm.



Ale musela jsem doplnit energii ( no nemusela ale dobre) po vycerpavajicim Bac Blancu ( maturita nanecisto) z francouzstiny. Tema bylo Roman a Novela. Meli jsme tak jako na Bacu par uryvku z romanu a otazku nasledovanou bud ukolem disertace, écriture d’invention nebo commentairu. Ja jsem si vybrala commentaire, protoze na disert se bojim toho, ze bych byla hors sujet a na écriture d’invention nemam dostatecnou slovni zasobu. Mela jsem vazne strach, ze nebudu rozumet nejakemu klicovemu slovu v zadani nebo uryvcich, ale nakonec to dopadlo dobre. Nemuzeme totiz stejne jako na pravym bacu mit slovniky. No, to jeste uvidime, jestli tomu na bacu porozumim nebo ne. Pro me je uplne normalni ( a myslim, ze pro kazdyho), ze proste obcas nerozumi vsechno, ale diky kontextu a selskemu rozumu si to domysli. Ja se jen bojim, ze narazim na otazku typu „En quoi est cet extrait ........?“ a misto tech tecek si domyslete nejake klicove slovo, ktere proste neznate. Tady si to clovek domysli uz hur. Ale v lepsim pripade si to z tech uryvku vyvodi, na co by se tak mohli ptat, v horsim pak pise blbosti. Taky jsem si rikala, ze se mi za ty ctyri hodiny urcite bude chtit na zachod. Samozrejme, ze jo. Vzdycky, kdyz se to nejmin hodi. Ale nastesti to nebyl problem. Nevim, jak je to na opravdovym bacu, ale snad to taky jde.

Ctvrtek byl vubec celkove zajimavy den, krome besidky a „bakblánu“ byl provensálský den se specialnim provesalskym menu v jidelne a zivou regionální hudbou ( Nejake dudy ci co...no...) Tradicne jsem si dala moje oblibene ratatouille...mnam.

Pred tydnem se taky konalo v Nimes mistrovstvi Francie v plavani. Byly jsme tam s Hankou pozvane spoluzakem, co je v plavani dost dobrej. Nestacila jsem valit oci . Ti neplavali, ale pluli, vypadalo to, jako by to nebyl vubec problem, proste pohoda. A ten motylek! No nadhera. Ja se tak trochu pri nem topim a to mi pripomina, ze pristi tyden mame Pretest ze 4x25 m Ctyri styly, cili i motejl. Snad to preziju, abych mohla v odjet domu na Vanoce...:-)





Tak se mejte hezky

Nenastydnete jako ja

Z Nimes zdravi

Terka

0 Comments:

Post a Comment

<< Home